תערוכות

תערוכות בעבר

דיוויד קלרבו: הזמן שנשאר

דיוויד קלרבו: הזמן שנשאר

האמן הבלגי דיוויד קלרבו (נ. 1969) – מן האמנים החדשניים העובדים עם דימויים בתנועה – מרחיב את גבולות הצילום והווידאו ומטשטש את ההבחנה בין דימוי סטילס לדימוי בתנועה, מתוך שימוש בטכניקות דיגיטליות וצילומיות. העיבודים המורכבים של דימויים בתנועה מציעים אפשרויות קריאה מעניינות למושגים מציאות ואשליה, באמצעות תיאור של פעולות יומיומיות שגרתיות, שאינן אלא צופן חידתי להתפתחות עלילתית על ציר הזמן. בתערוכה מוצג מבחר מעבודות האמן מהשנים 2012-2000.
Bordeaux Piece, 2004. כמעט 14 שעות של סרט אפי־רפטטיבי המורכב ממחזורים של 10 דקות כל אחד המציגים סצנה – שמבוססת בעקיפין על סרטו של ז'ן לוק גודאר "הגוף והלב" (או "הבוז", Le Mépris) – בביצוע שלושה שחקנים, שצולמה שבעים פעמים ביום על פני ימים רבים בין אמצע יולי לאמצע אוגוסט. בגרסה הסופית הערוכה בכל רצף חוברו צילומים מאותה שעה ביום, אבל מימי הצילום השונים. עם השתנות אור היום, מרוקן אלמנט החזרתיות את היסוד העלילתי ומשך הזמן הופך לצורה.
The Algiers’ Section of a Happy Moment, 2008, הוא תצרף צילומי המורכב מאלפי דימויים, שצולמו מנקודות שונות הצופות אל מגרש כדורגל על גג קסבה באלג'יר, ומשקף את "המבט החשוד" בלשונו של קלרבו.
ב־The Quiet Shore, 2011, מצולם חוף בשעת שפל בבריטני שבצרפת. ברגעי הקסם המיוחדים של שעת בין הערביים משתקפת הסביבה על משטחי החול הרטובים והבוהקים כמראה.
Sunrise, 2009, הוא סצנה לילית המציגה עוזרת בית בווילה עורכת שולחן לארוחת הבוקר בחשכה שלפני עלות השחר. המצלמה עוקבת אחריה בעודה מסיימת את מטלותיה ורוכבת על אופניה לאזור כפרי לצלילי היצירה "ווקליזה" מאת רחמנינוב המלווים אותה מעלטה לאור יום.
Vietnam, 1967, near Duc Pho (reconstruction after Hiromichi Mine), 2001, היא עבודה המתארת מטוס שנפגע מאש כוחותיו במלחמת וייטנאם. הסצנה לקוחה מתצלום שחור־לבן מפורסם של צלם העיתונות הירומיצ'י מיין. קלרבו צילם את הנוף שלושים ושלוש שנים מאוחר יותר והרכיב את השניים לדימוי מעודן של תנועה וסטילס.
ב־Shadow Piece, 2005, מנסים עוברי אורח להיכנס למבואה של בניין מבעד לדלתות זכוכית. העלילה והמניע לפעולתם משניים לחומריותו הנוקשה של הזמן, תוצר של צלליהם המוטלים קפואים על רצפת המבואה.

בהדגשת הארעיות ובעיבוד הזמן הקולנועי, באמצעות דחיסה והשהיה של דימויים סטטיים ודימויים בתנועה, מקנות עבודותיו של קלרבו צורה למשך וחומריות לזמן ומצמצמות את האלמנט העלילתי לנקודה של ערפול וחוסר ודאות.


התערוכה בארגון הקרן Parasol unit לאמנות עכשווית, לונדון
 

פתיחת התערוכה:

יום שבת 22 ספטמבר 2012

נעילת התערוכה:

יום שני 31 דצמבר 2012

מיקום:

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו

אוצרת:

נילי גורן

חסות, תמיכה או סיוע:

התערוכה בארגון הקרן Parasol unit לאמנות עכשווית, לונדון

הסתר מידע
הקודם נגן הבא
  • Vietnam, 1967, near Duc Pho (Reconstruction after Hiromishi Mine), 2001 single channel video projection, color, silent, 3 min loop.Courtesy the artist and galleries Micheline Szwajcer, Yvon Lambert, and Hauser & Wirth
  • The Quiet Shore, 2011 single channel video projection, black & white, silent, 36 min 32 sec loop. Courtesy Lilian and Billy Mauer
  • The Algiers' Sections of A Happy Moment, 2008 single channel video projection, black & white, stereo audio, 37 min loop. Courtesy of the Collection of Pamela and Richard Kramlich, San Francisco
  • Shadow Piece, 2005 single channel video projection, black & white, stereo audio, 31 min loop. Courtesy Micheline Szwajcer
  • Bordeaux Piece, 2004 single channel video projection, dv-cam (progressive) transferred to hard disc, color, stereo over headphones and speakers, 13 hours 43 minutes. Courtesy of Collection Musée national d'art moderne, Centre Pompidou, Paris