אוספים

צילום

ללא כותרת

ללא כותרת
  • שרון יערי 1966, חולון
  • ללא כותרת
  • 1999
  • שני הדפסי צבע
  • 120x140ס"מ
  • מתנת לאון קונסטנטינר, ניו יורק, 2000
 

במבט ראשון, שרון יערי נראה כצלם מתעד. ואולם, עבודותיו אינן נייטרליות כמצופה, והתבוננות נוספת בהן מביאה את הצופה הישראלי לנקיטת עמדה. יערי סוחף את הצופה לעמדה רגשית רוויה בכאב ובנוסטלגיה ומערער על מושגים של זמן ומקום. הקור העז שעולה מהתצלומים מהול בחום מחניק – עירוב המעורר תחושות אמביוולנטיות. יערי יוצר שיח מעניין עם תולדות האמנות: העיסוק בנייטרליות לכאורה, בחלל הריק ובדלות הדימויים כייצוג של המודרניזם; ייתכן אף כי ניתן להרחיק ולמצוא זיקה מסוימת בין עבודותיו לבין הרומנטיקה של המאה התשע-עשרה; כמו כן, עבודותיו מייצגות את האמנות העכשווית בעצם עיסוקו בהקשרים טעונים ובגוף האדם – גם כשאינו נוכח במישרין בתמונה.
העבודה שלפנינו היא דיפטיך, הכולל שני תצלומים של מכוניות על רקע אותו נוף. ההכפלה מדגישה את הארעיות של תנועת המכוניות ואת ההתרחשות החולפת מול תפאורה קבועה. יערי בחר במכוניות שצבען מתמזג עם הרקע הצילומי. החלל הריק והקומפוזיציה הסדורה מעוררים התפעלות. התצלומים צולמו בחורף, ומשקל המכוניות וכובד הגשם מוצבים כנגד הסתמיות הקלילה של המקום. תחושת השקט הדרמטית רומזת אולי על דבר מה שהתרחש כאן בעבר או שעשוי להתרחש בעתיד.

 

חזרה לאוספים