דילוג לתוכן העמוד

גל נסים — חובשי הקסדה של האדס / סיור אודיו / במסגרת התערוכה דמיינו מוזיאון (או: הגוף הזוכר)

במיתולוגיה היוונית מספרים על קסדתו של האדס שמי שחבש אותה הפך לבלתי נראה. בין חובשי הקסדה המיתולוגיים היו אתנה, אלת החוכמה, פרסאוס, שהשתמש בחבישת הקסדה כתכסיס להרוג את המדוזה, והרמס, שליח האלים.
סיור האודיו של גל נסים לוקח את המשתתפים בעקבות היצורים הסמויים מן העין, חובשי הקסדה של האדס, אשר חולקים איתנו את המרחב הפנימי ואת הסביבה החיצונית — חיידקים. הסיור נשלח כקישור לטלפון, וקולה של האמנית מנחה את המשתתפים דרך אוזניות ומוביל אותם בעקבות המיקרואורגניזמים הבלתי נראים, אלו שבלעדיהם לא נוכל לחיות, ובכל זאת הם מעוררים בנו דחייה. החלל המוזיאלי, הנשמר במאמץ רב כמקום סטרילי, הוא אתר מושלם לזהות בו את קיומם, ואת הניסיונות ההרואיים למגר אותם, לדחוק אותם הרחק מחוץ למערכות המבוקרות של המוזיאון.

בחסות סיור אוזניות מהסוג המקובל במוזיאונים, מפנה נסים את תשומת הלב של המבקר להיבטים לא־מדוברים בהוויה המוזיאלית: המוזיאון כבועה אקלימית, המאמצים שמושקעים כדי לשלוט במרחב הסטרילי למען יצירות האמנות שמופקדות בו למשמרת, הקונפליקט הבסיסי שעולה מכך, בין מוזיאון למבקר. המוזיאון חייב להגן על עצמו גם מפניו — מפני המבקר החי, הנושם, שגופו מכיל אין־ספור תאים בקטריאליים. סיור האודיו של נסים מתנהל, אם כך, סביב קונפליקט לא־פתור באזורי סף לא־ייצוגיים בהכרח של המוזיאון.

גל נסים נולדה ב־1989 בתל אביב, חיה ופועלת בניו יורק.

משך האירוע: 20 דק'

מספר המקומות מוגבל.
הכניסה למופע בכרטיס כניסה למוזיאון.
הכרטיס מקנה כניסות חוזרות למופעי התערוכה האחרים בהרשמה מראש ביציאה מהגלריה. 

אפשר להאזין לסיור לבד או כחלק מקבוצה, ההקשבה דרך אוזניות, תוך כדי הליכה, יש להגיע עם טלפון טעון ואוזניות אישיות כדי ליהנות באופן מרבי מהסיור.

לרכישת כרטיסים >

צילום: יאיר מיוחס