דילוג לתוכן העמוד

רוני טהרלב: אור אחר מזה

זוכת פרס שיף לאמנות פיגורטיבית־ריאליסטית לשנת 2022

הציירת רוני טהרלב מנהלת דו־שיח אינטימי רב־שנים עם הגוף האנושי, ובעיקר עם זה הנשי. היא חוקרת אותו על שלל היבטיו, לרוב תוך כדי התכתבות עתירת ידע עם תולדות האמנות, מאמנות רומית וביזנטית, דרך ולסקז, ורובנס, ועד לוסיאן פרויד, פאולה רגו ודנה שוץ.

התערוכה מציגה סדרת עבודות חדשה שבמוקד שלה זוגות של נשים בוגרות, בתרגום עכשווי עז מבע ויוצא דופן לסצנות הבשורה הנוצרית ולידת ישו (Nativity). מערכת היחסים הן הפיזית והן הנפשית בין נשים אלו מתאפיינת באינטימיות, אך לעיתים גם מפגין ניכור וריחוק. אמביוולנטיות מסקרנת זו משקפת באופן מובהק את יצירתה רבת־הרבדים של טהרלב, המיטיבה לייצר סיפור שבו רב הנסתר על הנגלה.

העיסוק העקבי של טהרלב בזהות מגדרית עמומה מתגלם בתערוכה באמצעות סדרת דיוקנאות של הארי, צעיר בריטי בעל נוכחות כריזמטית חודרת המשלבת התרסה ופגיעות. הארי הופך בכל סצנה לדמות חידתית אל־זמנית בעזרת לבוש ורקע מותאמים, לרוב בעודו משלב ידיים מוארכות עדינות ובה בעת החלטיות.

כמו כן, התערוכה מכנסת כמה גופי עבודה משמעותיים שיצרה טהרלב לאורך השנים, ובהם דיוקנאות עצמיים נוקבים וחסרי חמלה לצד דיוקן עוצמתי של אִמה, וסדרת רישומי פחם ופסטל המוצגים בפעם הראשונה. כל אלה מייצרים מארג דמויות מרתק הנוגע ברגישות רבה בנושאים של יחסי כוחות, בנורמות תרבויות, זהות, מגדר, אימהות, גיל ומיניות.

התערוכה מכילה תכנים שעלולים לא להתאים לכל הצופים.

וידיאו — שיחה עם רוני טהרלב
הפקת וידאו: יואב בצלאלי

התערוכה התאפשרה הודות לנדיבותו הרבה של מר דובי שיף
הקטלוג התאפשר הודות לנדיבותו של מר דובי שיף ולתמיכתה של גלריה גורדון

עוד תערוכות

איליה ואמיליה קבקוב: כיצד להשתפר
אחוז בכל היקר
מוחמד אבו סאלמה: אֶשֶׁד
תיאטרון החיות