דילוג לתוכן העמוד

לתוך הפה הפעור / בעקבות התערוכה פה פעור

שני מיצגים ומופע בעקבות התערוכה פה פעור העוסקת בדיבור: מרגע הופעתו של הקול האנושי, התגלגלותו במשך אלפי שנים לשפה, והעתידים האפשריים שלו אל מול המכונה המדברת. התערוכה מתעכבת על אופי הפקת הקול: החומרים והחללים הגופניים שהופכים את הדיבור למדיום העיקרי של האדם.

בערב זה יעלו שלושה מופעים שירחיבו את העיסוק בדיבור ובקול העולה מהתערוכה. התערוכה תהיה פתוחה לביקור ושיטוט חופשי במהלך האירוע.

19:30–20:30 | פה לפה, פה לאף
אגף אניאס ובני שטינמץ לאדריכלות ועיצוב, גלריות 1, 2

מיצג שירה מפה לפה מאת קרן בן אלטבט ואבנר מרים עמית. ביצירתם הם מחברים את דרכי הנשימה שלהם ואת קולותיהם, כדי לגעת במהויות של קול, תהודה ואינטימיות. השניים יעלו מופע שנוצר במיוחד לתערוכה על בסיס טכניקת השירה שפיתחו.

10 דק', המיצג יעלה בשלושה סבבים בחלל התערוכה פה פעור 19:30, 19:50, 20:15

רוח פה ונקודת הלשון
מבואת ספרא

מיצב סאונד של אתי לוי בהשראת טקסט מאת רבי נחמן מברסלב, העוסק בפעולת הדיבור והתפילה בקול רם. לוי מקריאה בקולה את הטקסט, אך חותכת החוצה את המילים עצמן. התוצאה היא רצף מלודי של נשימות ומרווחים המבליט את הממד השואף, המכניס פנימה, של פעולת הדיבור.

השמעה בלופ

20:30 | ליהורו leehoru
מבואת ספרא

מופע אודיו־ויזואלי מאת נמרוד אלכסנדר גרשוני המתרחש סביב עמדת בקרה ושליטה שנבנתה מציוד שידור והקלטה מחדרי אולפן ישנים. המערכת שהורכבה מאפשרת סינתזה של אותות וידאו ואודיו בשידור חי לקהל צופים. שם המופע מבוסס על הפעולה "לי הורו", נתנו לי הוראות, קיבלתי הוראות, הוראות ניתנו לי. משחק המילים קשור לתמה הפרפורמטיבית של גרשוני הבוחנת את עמדת הבקרה והשליטה האלקטרונית כמו גם את עמדתו של גרשוני כמפעיל של המכשירים.

45 דק'

כניסה למוזיאון כלולה במחיר הכרטיס