דילוג לתוכן העמוד

Movie Night ערב סרט במוזיאון / ואלס עם באשיר | ארי פולמן (2008)

מוזיאון תל אביב לאמנות גאה להשיק סדרת מפגשים חדשה הקושרת בין התערוכות המוצגות ובין סרטים מהארץ ומהעולם. אחת לחודש יוקרן סרט המתכתב עם תערוכה בולטת במוזיאון. לפני כל סרט תתקיים הרצאת מבוא מאת אוצרת התערוכה או אחד האמנים המשתתפים בה.
תוכנית הסרטים צמודה לתוכנית התערוכות. מומלץ לבקר בתערוכה לפני הצפייה בסרט!

ואלס עם באשיר | ארי פולמן (2008)
90 דקות, עברית, כתוביות בעברית

מה הסיכוי שתזכור מה עבר עליך במלחמה לפני עשרים שנה? עשרים וחמש שנה? הינה השנים עוברות והזיכרון לא נם בכלל, הוא רק מתעתע בך שוב ושוב. "ואלס עם באשיר" הוא מסע נדיר בזיכרון האישי, באמצעות שילוב מהפכני של קולנוע דוקומנטרי ואנימציה. הבמאי ארי פולמן חבר למאייר דוד פולונסקי ובמאי האנימציה יוני גודמן, ששיתפו פעולה ליצירת האנימציה בסרט, שמתעד את מהלך גילוי הזיכרון של הבמאי. פולמן נודד מדמות לדמות, בהן חברים קרובים, חברים שנשכחו מימי הצבא, חוקרי פוסט־טראומה, עיתונאים שסיקרו את המלחמה ההיא ואת אלו שבאו בעקבותיה. כולם משלימים אט אט פאזל פנטסטי שכולו ריאליזם קשה וצרוף הבונה את זוועות המלחמה. נושא הסרט הוא אומנם מלחמת לבנון, אך הפאזל מתאים לעוד מלחמות רבות שהתרחשו, מתרחשות, ועוד יתרחשו בעולמנו.

הסרט זכה בפרסים רבים ובהם גלובוס הזהב, פרס סזאר, פרס אופיר, והיה מועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. ברובם המוחלט של הפרסים שבהם זכה הסרט, הייתה זו זכייה ראשונה בהיסטוריה לסרט ישראלי, מונפש ותיעודי.

לפני הצפייה בסרט, מומלץ לבקר בתערוכה איורים: דוד פולונסקי
את הסרט תקדים הרצאה קצרה מאת דוד פולונסקי

מספר המקומות מוגבל.
הכרטיס כולל כניסה למוזיאון.

Movie Night — מפגשים נוספים:
24/11
מפגש בתערוכה "לצלם ולשכוח: רן טל אחרי מיכה בר־עם" / "המוזיאון" | רן טל (2017) >
8/12 מפגש בתערוכה "שירה זלוור: התכנסות ציפורים" / "איגור ומסע העגורים" | יבגני רומן (2012) >
12/1 מפגש בתערוכה "היסטוריה של יופי: חדרי המיניאטורות של הלנה רובינשטיין" / "The Powder & the Glory" | אן קרול גרוסמן, ארני רייזמן (2007) >