דילוג לתוכן העמוד

מפגש בזום / מעשה שמתחיל בשלושה חדרים

לנוכח המצב הביטחוני יהיה המוזיאון סגור לקהל הרחב. רוב הפעילויות במרחבים הפיזיים נדחות עד להודעה חדשה, פרט לכמה אירועים (ההשתתפות ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש).

ימים קשים מנשוא עוברים על כולנו. כדי לסייע, ולו במעט, אנו מציעים, זה השבוע השישי, שעה של הפוגה: בכל יום נקיים הרצאות ומפגשים מרתקים בזום, ללא עלות.

השבוע ניזכר בתערוכות עבר במוזיאון, נכיר מקצת מהיצירות האהובות באוספיו ונבקר באוספים חשובים ברחבי העולם. אנו מזמינים אתכם, קהל שוחרי התרבות, ליהנות משעה של סקרנות.

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים.

מעשה שמתחיל בשלושה חדרים / מרצה: ארנון גולדפינגר, במאי

ב־1933 הזמין ראש עיריית תל אביב דאז מאיר דיזנגוף את ד"ר קרל שווארץ, מנהל ואוצר המוזיאון היהודי בברלין, לייסד ולנהל את המוזיאון הראשון לאמנות בפלשתינה־א"י — מוזיאון תל אביב. ד"ר שווארץ עזב את עולם התרבות של ברלין, הגיע לתל אביב, וגילה להפתעתו שהמוזיאון המדובר ממוקם בשלושה חדרים קטנים בביתו הפרטי של ראש העיר. סרטו של הבמאי המוערך ארנון גולדפינגר (הדירה, 2011), העשוי קולאז' של חומרי ארכיון ויצירות אמנות, פורש את סיפור הקמתו של המוזיאון וחושף את הקשר המצמרר בין צמיחת המוזיאון לטרגדיה שזעזעה את יהדות אירופה בשנות השלושים והארבעים. בשיחה מרתקת זו יספר גולדפינגר על "מאחורי הקלעים" של יצירת הסרט.

לפני ההרצאה מומלץ בחום לצפות בסרט
מעשה שמתחיל בשלושה חדרים, במאי: ארנון גולדפינגר, ישראל, 2022, 22 דקות, עברית, כתוביות באנגלית בלינק >

להתחברות לזום >

דימוי: דוקטור קרל שווארץ (צילום: ש' אלכסנדר), מתוך הסרט מעשה שמתחיל בשלושה חדרים, במאי: ארנון גולדפינגר