דילוג לתוכן העמוד

ז׳אן פול גוטייה — פריק & שיק / הקרנת טרום בכורה + הרצאה

תורים גדולים משתרכים בכניסה למועדון הפריזאי הנודע פולי ברז׳ר. הלילה תתקיים הפתיחה של המופע שכולם מחכים לו. אחרי הפתיחה יסתובב המופע בעולם: גרמניה, אוסטרליה, איטליה, רוסיה, קנדה, ארה״ב, יפן, סין ואוסטריה. שנתיים של הכנות – מוזיקה, כוריאוגרפיה, מאות רקדנים, דוגמנים ודוגמניות – הקפדה על כל פרט, תזמון של כל שנייה, וצבעים שמשגעים את העין. והכל כדי לספר את סיפורו של האחד והיחיד.

בהרצאה מיוחדת המקדימה את הסרט החדש נתחקה אחר עולמו המורכב של ז'אן פול גוטייה, וננסה להבין אם מדובר בגאון אמנותי או במאסטר שיווקי, ומדוע ההחלטה שלו להתמקד בעולם התיאטרון הייתה סוף ידוע מראש.

לירוי שופן הוא מרצה במחלקה להיסטוריה ופילוסופיה בשנקר וחוקר אופנה בתוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית בירושלים. מאמריו מתפרסמים בעיתון הארץ, במגזין פורטפוליו ובמגוון פלטפורמות בינלאומיות כגון The Business of Fashion ומגזין העיצוב *Wallpaper.

ז'אן פול גוטייה, ״הילד הרע״ של האופנה הצרפתית, הוא מעצב שמציג תמונת עולם מורכבת ושנויה במחלוקת: מצד אחד אחראי לתצוגות אופנה עילית מתוקשרות ולמערכות הלבוש הגרנדיוזיות של כוכבות כמו מדונה, ומנגד חתום על עיצובים פשוטים ונגישים כמו חולצת המלחים האייקונית ועל אחת מקולקציות הבישום הנמכרות ביותר ברשתות הפארם.

בימוי: יאנן ל'האנורט
שחקנים: מריון קוטיאר, קתרין דנב, מדונה, רוסי דה פלמה

צרפת 2018 | 130 דק' | צרפתית (תרגום לעברית)

הסרט מלווה את ההכנות למופע השאפתני ביותר של גוטייה עד היום, ועוקב אחר דמותו של גאון והעולם הפרובוקטיבי שאותו הוא יוצר דרך כוריאוגרפיה ב״היי סטייל״, מוזיקה מקורית ותחפושות אקסטרווגנטיות. מיטב היצירה הצרפתית דרך עיניו והתעוזה של היוצר שדוחף את הגבולות אל הבלתי אפשרי.

זוהי הזדמנות נדירה להיכנס מאחורי הקלעים של מופע יחיד במינו. עם הופעות אורח של מדונה, רוסי דה פלמה, מריון קוטיאר, קתרין דנב, והרבה ידוענים שחולקים לו כבוד וגם נהנים מעיצובים מיוחדים פרי דמיונו.

לצפייה בטריילר >

הכניסה למוזיאון מהבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר (הבניין החדש) בלבד