דילוג לתוכן העמוד

סינמה־מוזיאון: שישי קולנועי במוזיאון / ליאונורה קרינגטון: הסוריאליסטית האבודה, 2017 / בשיתוף פסטיבל אפוס

המוזיאון שמח להציע לקהל מבקריו ימי שישי תרבותיים במיוחד! בכל יום שישי יוקרנו מיטב הסרטים העוסקים באמנות ותרבות, לאחר הרצאה קצרה מאת אוצרי המוזיאון.

היוזמה היא פרי שיתוף פעולה בין המוזיאון לבין אפוס, הפסטיבל הבין־לאומי לסרטי אמנות ותרבות. חובבי הקולנוע מוזמנים ליהנות מסרטים מרתקים ומעוררי מחשבה מרחבי העולם לצד ביקור בתערוכות של אמני מופת מישראל ומחו"ל.

* כרטיס לסרט כולל גם כניסה לתערוכות במוזיאון, בכפוף לשעות הפעילות של המוזיאון.

ליאונורה קרינגטון: הסוריאליסטית האבודה, 2017 | בימוי: טרזה גריפיתס, בריטניה, 52 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית
הקדמה: נועה רוזנברג, אוצרת המחלקה לאמנות מודרנית

הציירת ליאונורה קרינגטון הייתה דמות חשובה בתנועה הסוריאליסטית בתקופת פריחתה, בפריז בשנות ה־30 של המאה הקודמת. על אף זאת, אפילו במולדתה — אנגליה — היא ידועה הרבה פחות מהקולגות שלה. קרינגטון גדלה במשפחה אמידה אך בעטה במוסכמות מגיל צעיר. חייה היו רצופים החלטות אמנותיות ורומנטיות נועזות שהתאפיינו בעמידה איתנה בפני מוסכמות וציפיות. היא נדדה בין ארצות ובסופו של דבר, אחרי שהות לא קצרה במוסד פסיכיאטרי, התיישבה במקסיקו, שם פיתחה את הקריירה האמנותית שלה ויצרה בהשפעת אגדות, מיתוסים ותרבויות שבטיות ילידיות. מלבד אמנותה, הקדישה עצמה קרינגטון למטרות פוליטיות והייתה לדמות משפיעה במיוחד בתנועה לשחרור האישה במקסיקו. הסרט מציג את יצירתה המכשפת ואת אופייה הסוחף, ומשרטט דיוקן של אמנית יוצאת דופן.

סרטים נוספים בסינמה־מוזיאון:
22/3/24, 11:30 — "ביל ויולה: הדרך לסנט פול", 2017 >
5/4/24, 11:30 — "החיים הסיניים של אולי זיג", 2016 >
12/4/24, 11:30 — "אנסלם קיפר: לזכור את העתיד", 2014 >
19/4/24, 11:30 — "אשר — מסע אל האינסוף", 2018 >
3/5/24, 11:30 מודיליאני אהובי, 2020 >
10/5/24, 11:30 אולאפור אליאסון: בעקבות השמש, 2019 >
7/6/24, 11:30 ויתקין את ויתקין, 2017 >
14/6/24, 11:30 סופי קאל: ללא כותרת, 2012 >
21/6/24, 11:30 מרסל דושאן: אמנות האפשר, 2020 >
28/6/24, 11:30 טולוז־לוטרק: אמן חסר מנוח, 2019 >


דימוי: ‏Leonora Carrington, And Then We Saw the Daughter of the Minotaur, 1953. (From: Leonora Carrington, The Lost Surrealist | Teresa Griffiths, 2017)